Όπως έγινε γνωστό, το βράδυ της Πέμπτης η βρετανική εφημερίδα «telegraph» δημοσίευσε ένα αναλυτικό αντίγραφο με όλες τις επικοινωνίες ανάμεσα στον πύργο ελέγχου και το πιλοτήριο του Boeing 777, από την απογείωση στην Κουάλα Λουμπούρ μέχρι τη μυστηριώδη εξαφάνιση. Ειδικοί αναλυτές χαρακτήρισαν την ακολουθία «φυσιολογική», ωστόσο εστιάζουν την προσοχή τους σε δύο σημεία της τα οποία θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως «δυνητικά περίεργα».
Όπως φαίνεται και στα ντοκουμέντα, που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της, οι συνομιλίες ξεκινούν στις 00.25 τα μεσάνυχτα (τοπική ώρα), όταν ο πύργος ελέγχου δίνει γενικές οδηγίες στους πιλότους, την ώρα που το αεροσκάφος βρίσκεται σε διαδικασία τροχοδρόμησης στο αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ. Η τελευταία επικοινωνία γίνεται στη 01.19 τα ξημερώματα (τοπική ώρα), όπου ο 27χρονος συγκυβερνήτης Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ λέει: «όλα εντάξει, καληνύχτα», ενώ το αεροσκάφος της πτήσης MH370 βρίσκεται πάνω από τον κόλπο της Ταϊλάνδης σε ύψος 35.000 ποδιών.
Σε αυτό το σημείο το αεροπλάνο εξαφανίζεται. Αυτή είναι και η τελευταία γνωστή του θέση, πριν «χαθεί» το σήμα από τα ραντάρ και ξεκινήσει -με καθυστέρηση αρκετών ωρών- μια άνευ προηγουμένου αναζήτηση στο νότιο τμήμα της Ασίας με την εμπλοκή δεκάδων χωρών.
Α' μέρος του αντιγράφου
Β' μέρος του αντιγράφου
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, το αντίγραφο είναι εξαιρετικά σημαντικό, καθώς περιέχει επικοινωνίες και κατά το χρονικό διάστημα που διάφοροι εμπειρογνώμονες εκτιμούν ότι βρισκόταν σε εξέλιξη δολιοφθορά από ανθρώπινο χέρι στο εσωτερικό του αεροσκάφους (κλείσιμο συστήματος ACARS).
Στο μικροσκόπιο δύο σημεία της συνομιλίας
Όπως μετέδωσε το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNN, ειδικοί αναλυτές συνεχίζουν να περνούν από «κόσκινο» τις συνομιλίες ανάμεσα στον πύργο ελέγχου και το πιλοτήριο του Boeing 777, εστιάζοντας την προσοχή τους σε δύο μηνύματα, τα οποία εν δυνάμει θα μπορούσαν να τοποθετηθούν εκτός μιας «καθιερωμένης επικοινωνίας κατά τη διάρκεια συνηθισμένης πτήσης».
Το πρώτο εκπέμπεται στη 01.07 τα ξημερώματα, όταν ο συγκυβερνήτης ενημερώνει τον πύργο ελέγχου πως το αεροπλάνο πετάει σε ύψος 35.000 ποδιών. Σύμφωνα με τους αναλυτές η πληροφορία αυτή είναι «άχρηστη», καθώς το μήνυμα αυτό έχει ήδη επαναληφθεί σε προηγούμενη επικοινωνία μόλις έξι λεπτά νωρίτερα. Επιπλέον, αυτή η επικοινωνία γίνεται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη στιγμή.
Είναι το χρονικό σημείο (01.07 τα ξημερώματα) που το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System) στέλνει αυτόματα για τελευταία φορά δεδομένα σχετικά με οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά τη διάρκεια της πτήσης, βλάβες ή διακοπή του συστήματος, πριν τελικά τεθεί εκτός λειτουργίας για τα επόμενα 30 λεπτά με ανθρώπινη παρέμβαση, όπως πιστεύουν οι ερευνητές.
Με πράσινο το πρώτο «ύποπτο» μήνυμα και ο συσχετισμός του με το αντίστοιχο
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, ο ασύρματος κλείνει στο πιλοτήριο στη 01.21, δύο λεπτά μετά το τελευταίο μήνυμα του συγκυβερνήτη. Οι αναλυτές πιστεύουν όμως ότι το σύστημα ACARS έχει τεθεί εκτός λειτουργίας πολύ πριν ο Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ πει το «όλα εντάξει, καληνύχτα» και κλείσει τον ασύρματο.
Το δεύτερο στοιχείο που προκαλεί υποψίες και ενισχύει τα σενάρια ότι η εξαφάνιση του αεροσκάφους από τα ραντάρ έγινε σκόπιμα, αφορά στο χρονικό διάστημα της ξαφνικής στροφής του αεροπλάνου προς τα δυτικά.
Όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα της βρετανικής «telegraph», η απώλεια της επικοινωνίας και η αλλαγή πορείας του Boeing 777 γίνεται, όταν βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η ανταλλαγή δεδομένων για τη θέση του αεροπλάνου ανάμεσα στον πύργο ελέγχου στην Κουάλα Λουμπούρ και τον αντίστοιχο στην πόλη Χο τσι Μινχ του Βιετνάμ.
Στη 01.19 τα ξημερώματα ο πύργος ελέγχου στην πρωτεύουσα της Μαλαισίας ενημερώνει τους πιλότους να επικοινωνήσουν με τους συναδέλφους στην πόλη Χο τσι Μινχ (πρώην Σαϊγκόν, νότιο Βιετνάμ), προκειμένου να συνεχιστεί χωρίς προβλήματα το ταξίδι τους. Δύο λεπτά αργότερα ο συγκυβερνήτης στέλνει το τελευταίο μήνυμα («όλα εντάξει, καληνύχτα»).
Το θρίλερ μόλις ξεκινάει...
Το δεύτερο «ύποπτο» μήνυμα
«Αν ήθελα να κλέψω το αεροπλάνο, αυτή θα ήταν η ιδανική στιγμή για να το πράξω. Υπάρχει ένα μικρό “κενό διάστημα” ανάμεσα στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Ήταν η μόνη στιγμή κατά τη διάρκεια της πτήσης, που δεν υπάρχει άμεση επαφή ανάμεσα στο αεροπλάνο και το έδαφος» ανέφερε ο Στέφεν Μπούζντιγκαν, πρώην πιλότος της British Airways με μεγάλη εμπειρία στη λειτουργία των Boeing 777.
zougla.gr
Η Γνώση είναι καλό να Διαδίδεται για να γίνεται Ιδέα ... Κοινοποίησε την Προσπάθεια μας...
Για να είστε ενημερωμένοι συνεχώς το Πολεμικό Ημερολόγιο και στο Facebook Κάνωντας LIKE ΕΔΩ
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου