Μην Χάσετε

shadow

ΕΚΤΑΚΤΟ: Παραλίγο τραγωδία με A-7E Corsair κατά τη διάρκεια πολύ χαμηλής διείσδυσης


Την Πέμπτη 8 Μαΐου 2014 και ώρα 10:45, αεροσκάφος A-7E της 116ΠΜ/336Μ κατά την εκτέλεση εκπαιδευτικής πτήσης διείσδυσης και αποφυγής εχθρικής αεράμυνας σε πολύ χαμηλό ύψος (ΠΧΠ), στην περιοχή Λάδωνας στην Πελοπόννησο στην Αρκαδία απώλεσε τμήμα του καλύμματος UHF-IFF κεραίας της ουραίας κάθετης σταθερής πτέρυγας, κατόπιν πρόσκρουσης σε καλώδια υψηλής τάσεως της ΔΕH.

Συνολικά αποκόπηκαν 2 καλώδια χωρίς να πάθει τίποτα το κάθετο σταθερό του αεροσκάφους(!) και είναι πραγματικό θαύμα πώς δεν συνέβη το μοιραίο.

Στα 30 μέτρα ύψος από το έδαφος (“tree top level”) με ταχύτητα 600 και 700 χλμ./α/ώ όχι εκτίναξη, ούτε δεύτερο βλέμμα στα εγκόσμια που αποχαιρετάς για πάντα, δεν προλαβαίνεις να ρίξεις…

Η πτήση του Α-7Ε έγινε κοντά σε περιοχή που χρησιμοποιείται ακριβώς για ΠΧΠ (Πολύ Χαμηλές Πτήσεις) αποστολές στις οποίες εκπαιδεύονται οι πιλότι των συγκεκριμένων “αρχαίων” αεροσκαφών ακριβώς για να γλιτώσουν από τον εντοπισμό κακι την κατάρριψη. Αλλο τρόπο να επιβιώσουν σε αποστολές βαθιάς διείσδυσης δεν έχουν.

Το συμβάν θεωρείται ιδιαίτερα σοβαρό καθώς η πτήση σε προφίλ παρακολούθησης εδαφικού ανάγλυφου θεωρείται από τις πλέον επικίνδυνες. Για λίγα μόνο εκατοστά η σύγκρουση με τα καλώδια θα απέβαινε μοιραία.

Όλες οι Μοίρες που πραγματοποιούν διεισδύσεις πολύ χαμηλού ύψους παρακολουθησης αναγλύφου (340Μ F-16 block 52+, 338Μ F-4E AUP, 336Μ A-7E, 347Μ F–16 Βlock 50) έχουν χάρτες ενημερωμένους με τις θέσεις των πυλώνων υψηλής τάσης σε όλη την Ελλάδα (και όχι μόνο…).

Χρήσιμα links

Το ερώτημα επομένως γιατί το προφίλ της συγκεκριμένης πτήσης έφερε το αεροσκάφος να περάσει στην περιοχή όπου υπήρχαν πυλώνες πρέπει να απαντηθεί.

Τα αίτια του συμβάντος διερευνώνται από αρμόδια επιτροπή που συστάθηκε από το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ενημερώθηκε άμεσα για το συμβάν από τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και έδωσε εντολή για συγκέντρωση των Διοικητών των Μειζόνων Σχηματισμών και των Μονάδων αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας για να τους επισημανθούν θέματα που αφορούν στην τήρηση των κανόνων ασφάλειας και επίβλεψης πτήσεων.

Να πούμε ότι οι πιλότοι μας είναι οι τελευταίοι σε ολόκληρο τον πλανήτη που πετούν ακόμα τα “αρχαία” Α-7Ε, τα οποία έχουν το δεύτερο ρεκόρ απωλειών μετά τα F-104 στην Πολεμική Αεροπορία.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν ήταν τόσο θέμα αεροσκάφους, αλλά θέμα εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση λόγω περικοπών σε καύσιμα και ανταλλακτικά έχει μειωθεί πολύ κάτω από τα αποδεκτά όρια. Και εκπαίδευση ελλιπής, σημαίνει πολλά ατυχήματα, ειδικά σε μία Αεροπορία που πρέπει να εκπαιδεύται όπως θα πολεμήσει.

Είναι το δεύτερο σοβαρό περιστατικό στην Πολεμική Αεροπορία μετά το ατύχημα με το CL-415. Αγιο είχαν οι πιλότοι μας και δεν θρηνούμε ζωές…


defencenet.gr

Η Γνώση είναι καλό να Διαδίδεται για να γίνεται Ιδέα …

Κοινοποίησε την Προσπάθεια μας…

Για να είστε ενημερωμένοι συνεχώς το Πολεμικό Ημερολόγιο και στο Facebook

Κάνωντας LIKE ΕΔΩ

Χρήσιμα links

Σχετικά άρθρα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>